Kettlebell training

Het trainen met Kettlebells heeft veel voordelen voor het lichaam en kan gebruikt worden als sport op zichzelf of als ondersteunende training voor andere sporten. Het voordeel van kettlebell training is dat vrijwel het hele lichaam gebruikt wordt bij het uitvoeren van de bewegingen. Typische kettlebellbewegingen zijn de swing, de clean en jerk en de snatch. Daarnaast zijn er tal van andere oefeningen die zowel de kracht van core-to-extremity (core naar ledematen) kunnen verbeteren, de gripkracht kunnen versterken, de mobiliteit van gewrichten kunnen stabiliseren en vergroten of de coordinatie kunnen verbeteren.

Naast deze bewegingen is er binnen de kettlebellsport de competetieve weightlifting, waarbij het gaat om uithoudingsvermogen. De sport is opgedeeld in snatch, long-cycle (clean & jerk) en biathlon (alleen jerk of alleen snatch). Binnen beide divisies is het doel om binnen 10 minuten zoveel mogelijk herhalingen te maken zonder de kettlebell neer te zetten of de grond te laten raken. De bewegingen waarmee gewerkt wordt zijn de Jerk, de Snatch en de Clean & Jerk. Alle bewegingen starten met een clean van de grond, waarna de kettlebell de grond niet meer raakt en vanuit een swing de volgende herhaling ingezet wordt.

Wil je meer leren over de Kettlebell-sport, een Kettlebell workout uitproberen of ontdekken hoe het trainen met een ketllebell jou kan helpen bij het verbeteren van je prestaties binnen een andere sport?

Bij Movetivate kun je 1-op-1 begeleiding krijgen of samen met je sport-team of vriendengroep starten met trainingen. Kettlebell trainingen vinden in principe buiten plaats. Wanneer je met je sportteam eenmalig een clinic wil organiseren, of op regelmatige basis wil starten met kettlebelltraining als ondersteunende training, kan een training ook plaatsvinden op de vaste trainingslocatie van het sportteam.

Kettlebell workouts worden aangeboden in de omgeving van Middelburg, Vlissingen en Zoetermeer.