Home workout 25 March 2020

De workout van vandaag richt zich op de core en op conditie. Deel c is een meditatie of een rustmoment voor jezelf waarin je kan reflecteren. Vind je dit lastig, dan is het oke om gewoon op de grond te gaan liggen, op je rug, armen naast je lichaam (eventueel onder een dekentje) en je ademhaling te tellen. Inademen is 1, uitademen is 2. Tel dan door tot 10 en begin opnieuw bij 1. Zet voor jezelf een wekker, zodat je na de rust ook weer verder gaat met je dag.

Bij deel b heb je 2 AMRAPs (As many reps as possible), waarin je binnen de tijd zoveel mogelijk herhalingen maakt. Blijf een goede techniek houden en maak de oefeningen af. Het zijn veel rondes dus start niet te snel. Je kan altijd nog versnellen als je halverwege bent. Woon je samen, kan een partner of kind je helpen met de timer en aangeven wanneer je moet starten of stoppen. Woon je alleen, zet dan een timer om de 30 seconden en houdt goed bij wanneer je moet werken en wanneer je rust hebt.

Schaal de oefeningen waar nodig, ofwel, pas ze aan aan jouw lijf en jouw kunnen. Als je niet weet hoe, neem dan even contact met me op. Net als wanneer je niet weet hoe een oefening gaat. Sport maximaal 3 dagen achter elkaar en neem daarna een volle rustdag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *