Home workout – 14 Mei 2020

Gister mocht ik voor het eerst weer voor een groep atleten staan bij de CrossFit box waar ik coach. Hoe fantastisch om weer mensen te zien tijdens het coachen. Hoewel ik veel plezier beleef aan de online coaching en de resultaten die mensen daarin behalen, is het heerlijk om ook weer direct aanwezig te zijn bij mensen hun training en te zien hoeveel inzet zij tonen om sneller, sterker, gezonder, fitter en gelukkiger te worden. Ik zit nog steeds te stuiteren!

Gelukkig kan naast de coaching tijdens de groepslessen ook nog mensen op afstand coachen, mijn PT klanten en de mensen die deelnemen aan de home workouts. Ik wil daarom nog maar eens benadrukken: Als je vragen hebt over de workouts of hoe je ze aan kan passen aan jouw niveau, neem dan vooral even contact met me op. Ik help je graag!

De workout

In deel a vandaag een warming-up gecombineerd met coordinatie oefeningen. Probeer vandaag bij de hip airplanes en de sit throughs extra te focussen op balans en een volledige bewegingsuitslag. Kwaliteit voor kwantiteit, kwaliteit voor snelheid.

In deel B ben je vandaag enkel bezig met zijwaartse bewegingen. Zijwaartse step-ups, zijwaartse lunges, zijwaartse sprongen waarbij je na elke sprong de grond aanrakt en zijwaartse squat jumps. Verdeel de herhalingen gelijkwaardig over links en rechts. Dat mag door af te wisselen, of door de helft links en dan de helft rechts uit te voeren. Verdeel het zoals het voor jou werkbaar is!

In deel c een korte sessie voor de core spieren. Je probeert in 90 seconden zoveel mogelijk sit-ups of crunches met knee touch uit te voeren. Daarna neem je 60 seconden rust en ga je door met in 90 seconden zoveel mogelijk alternating v-ups. Zin in wat extra werk, neem dan 60 seconden rust en herhaal de oefeningen 1 of 2 rondes.

Nadat je je workout hebt volbracht, neem je in deel d nog tijd voor het afsluiten van je workout. Neem tijd om vooral je benen en je core te stretchen. Hierna of tijdens het stretchen, kan je reflecteren of mediteren. Let erop dat je constructief werkt aan je mentale gezondheid tijdens deze momenten. Accepteer al je gevoelens en sluit af met een positieve gedachte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *